Knäck i kolan!

Soffan rör med van hand i gottegrytan. Enkelt recept också; 2dl grädde, 2dl socker, 2dl sirap. Alternativt 1-2msk smör för att få dem att släppa från formen lättare.

..och mandlar i knäcken, dessutom! Riktigt jäkla gott att få i sig både kolhydrater, och fett så här innan JG-dieten sätter igång helt! Mandlarna innehåller dessutom väldigt bra fetter, vilket inte är så vanligt för annat julgodis. Ett bra val, för oss idrottsmän.

Lillsyrran och jag anammar alltid ett citat som stod på K-specialpaketet för några år sedan; ”En handfull mandel innehåller allt vad löparkroppen behöver!

Igår åt jag som en häst, godis och mat, och björnbärskaka med konserverad grädde, och frukt och mer mat och stekt kyckling och knäck. Ändå var jag hungrig på kvällen. Då åt jag lite till. Det brukar tyda på att något är galet, och i morse vaknade jag snorig. Efter en vecka marathonträning blir jag sjuk, alltså. Det känns inte så där överjävla pepp, speciellt inte när Micke S satt ny tid på 3000m (10.15). Självklart ligger tiden uppe under Löptider.

Det snöar så pass att det inte går att få med på kort!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: